Met de ontdekking van buitenfitness ontstond er in Friesland een nieuwe markt voor het OpenAir concept. Het onderbrengen van het gedachtengoed achter open Air in een lokale onderneming sloeg aan waardoor het bedrijf besloot het concept te exploiteren in een franchise-module. Elke locatie heeft een eigen ondernemer en een lokaal karakter. Maar hoe creëer je dan toch een vorm van eenheid terwijl er ook verschil moet zijn?
Door middel van verschillende kleuren hebben wij het onderscheid tussen de franchisegever en de franchisenemer duidelijk gemaakt. Dit biedt de kans om op een uniforme wijze herkenbare elementen van het Nationale merk te gebruiken op lokaal niveau en er dus altijd een visuele connectie is tussen de verschillende ondernemingen.
Met het ontstaan van meerdere OpenAir-locaties moest er een duidelijk onderscheid worden gecreëerd tussen de franchisegever en de franchisenemer. Hoe kan OpenAir Fitness een verschil in ondernemingen overbrengen maar ook een uniforme uitstraling handhaven?
Het ontwikkelen van een uitbreiding op de huisstijl met de mogelijkheid om de franchisegever en de franchisenemer binnen deze stijl afzonderlijk te identificeren. Vervolgens is deze huisstijl toegepast op de bestaande website en socialemediakanalen.
Een huisstijl ontwikkelen die herkenbaar onderscheid maakt tussen verschillende vestigingen en het moederbedrijf is niet vanzelfsprekend. In de nieuwe stijl is daarom gebruik gemaakt van blokken die modulair toepasbaar zijn. Door dit aanbod aan geometrische vormen hebben we een flexibele optie gecreëerd die het merk ontelbare branding mogelijkheden biedt.
Een verrijking van de huidige huisstijl waarbij herkenbare elementen modulair toepasbaar zijn. Doormiddel van kleurgebruik is daarnaast een duidelijk onderscheid gecreëerd tussen de franchisegever en de franchisenemer. De huisstijl is uitgewerkt op een digitaal medium wat ervoor zorgt dat nieuwe uitingen efficiënt en snel kunnen worden doorgevoerd.