Pink dot

KAMP VAN KONINGSBRUGGE

De commando wordt nu beschouwd als een exclusief en waardevol merk.

Pink dot

SERVICE

STRATEGIE
PROJECT MANAGEMENT
EMPLOYER BRANDING
projectmanagement, employer branding
Afgerond
Augustus 2022
Klant
Kamp van Koningsbrugge
Website
/

Soms komt het voor dat je tegen een geweldige kans aanloopt. Een mogelijkheid om bijvoorbeeld de positie van je organisatie op een unieke wijze te versterken.

Dit overkwam het Korps Commandotroepen. Een militaire eenheid met een sterke reputatie, maar een gigantische uitdaging op het vlak van recruitment. Arbeidsmarktcommunicatie en employer branding waren dan ook de voornaamste speerpunten waarop geïnvesteerd werd. Door onze ruime ervaring binnen de arbeidsmarktcommunicatie, creativiteit en academische inzichten hebben we een strategie kunnen ontwikkelen die het format en de eenheid een geweldig succes hebben gebracht. Wil je weten hoe we het probleem getackeld hebben?

Bekijk website
VB-visual

Challenge

Defensie en daarmee dus ook het Korps Commandotroepen kampt al geruime tijd met een wervingsprobleem. Gezien het geheime karakter van de eenheid is het echter niet altijd mogelijk de publiciteit op te zoeken. Hoe kan het Korps via een televisieformat een gunstige positie op de arbeidsmarkt verkrijgen?

Werkzaamheden

De merkidentiteit van de eenheid stond op nummer één. Het format moest de juiste kenmerken uitstralen die van toepassing zijn op het personeel en de eenheid. Om dat te bereiken hebben we een rode draad gerealiseerd  waarbij de identiteit van het Korps Commandotroepen centraal stond. Gedurende de verschillende afleveringen werd er op een creatieve wijze lading gegeven aan de kernwaarden van de organisatie.

VBFIT - webdesign

Inzicht

Een opvallend inzicht uit de omgevingsanalyse was dat het format de wervingsdoelgroep slechts beperkt zou bereiken. Maar hoe kun je een product met zo'n groot publiek toch gebruiken om je doelstellingen te behalen? Hier komt de kracht van Pink Elephant Creative tot uiting. De oplossing die we ontwikkeld hebben noemen we zelf de ’employerbrand curveball’. Dit is een uitgekiende manier om via een omweg je doel groep te bereiken.

Resultaat

De positionering van het Korps Commandotroepen heeft aanzienlijk geprofiteerd. De commando wordt nu nog sterker beschouwd als een exclusief en waardevol merk, wat heeft geleid tot een versterking van het employer brand. Daarnaast zijn commando's trots op de organisatie en is de werving van nieuwe sollicitanten substantieel vergroot.

Pink dot

CONTACT

Wij omarmen uitdagingen
en zien ze als kansen
voor groei.