Pink dot
VB-FIT

Technologische impact, met een menselijke benadering.

Pink dot
SERVICE
BRANDING
WEBSITE
SOCIAL MEDIA
branding, digital design, development
Afgerond
Augustus 2023
Klant
VB FIT
Website
www.vb-fit.nl

Hoe kun je een nieuw merk creëren met een herkenbaar gevoel van een reeds bestaand merk? 'Klinkt als een pittige uitdaging!' Laat dat nou precies zijn waar ons hart bij Pink Elephant Creative sneller van gaat kloppen.

Een slimme manier om een andere doelgroep aan te spreken kan zijn door een nieuw merk te creëren naast jouw bestaande merk. Dit was de opdracht die wij kregen van Verantwoord Bewegen. Zij merkten dat de doelgroep van Verantwoord Bewegen voornamelijk uit ouderen bestond. De sterke reputatie die zij door de jaren heen hebben opgebouwd maakt het echter lastig om een jongere doelgroep aan te spreken. Desondanks wilden zij bij het nieuwe merk een deel van deze reputatie behouden, en daarmee het vertrouwde gevoel. Wij leggen hieronder uit welke belangrijke punten we hebben meegenomen om de opdracht tot een succes te maken en het potentieel van het nieuwe merk zo goed mogelijk naar voren te brengen.

Bekijk website
VB-visual

Challenge

Met de implementatie van een nieuwe EGYM ontstonden er ook kansen bij jongere doelgroepen. Hoe kan Verantwoord Bewegen zich echter positioneren binnen deze jongere doelgroep zonder afbreuk te doen aan de succesvolle kenmerkende elementen van het huidige merk?

Werkzaamheden

Een nieuw merk ontwikkelen met een eigentijdse uitstraling. Een merk wat perfect past bij een innovatief EGYM-product, maar met herkenbare elementen die het vertrouwen belichaamt wat Verantwoord Bewegen door de jaren heen bij het publiek heeft opgebouwd.

VBFIT - webdesign

Inzicht

Marktonderzoek toonde aan dat VB FIT als enige in de Zaanstreek EGYM fitnessfaciliteiten heeft, wat kansen en uitdagingen met zich meebrengt. Een nieuw aanverwant merk was het perfecte middel om deze exclusieve marktpositie te benutten en een jongere doelgroep aan te spreken.  Het introduceren van een nieuw merk gaat altijd gepaard met extra inspanningen om de doelgroepen ermee bekend te maken. Socialmedia was hiervoor in deze situatie het juiste platform.

Resultaat

Een nieuw merk met een eigentijdse uitstraling, perfect passend bij het innovatieve EGYM-product, maar met een herkenbaar element dat het vertrouwen belichaamt dat Verantwoord Bewegen bij het publiek heeft opgebouwd.Door gebruik te maken van visuele elementen van Verantwoord Bewegen werden de karakteristieken elementen van het oude merk overgebracht naar het nieuwe.

Pink dot

CONTACT

Wij omarmen uitdagingen
en zien ze als kansen
voor groei.